Oefening "De Trap"

Wil je ook weer stralen? Je vrij voelen om te zijn wie je bent? Ik begeleid jou op een intuïtieve creatieve manier en laat jou in contact komen met jouw licht en kracht. Ik reik jou de hand en samen gaan wij op zoek naar nieuwe wegen.

Speciaal voor jou heb ik deze mooie inspiratie-oefening “De Trap” klaargezet.


Ik wens jou veel mooie inzichten en inspiratie toe.

 

 


 

De oefening

-         Soms ga je twee stappen vooruit en één stap terug. Verandering kost tijd.
 Soms weet je even niet hoe je verder kan gaan en je wilt toch graag een stap vooruit.
 Daar is deze oefening voor bedoeld. 

 

-         Zoek een trap binnen gewoon thuis. 
 Of buiten op een rustige plek, dus niet midden in de stad.
 En als je buiten een trappetje weet te vinden, ga dan bijv. vroeg in de ochtend. Dan zul je minder snel gestoord worden. Je weet vast wel een plekje te vinden.

 

-         Ga onderaan de trap staan, haal diep adem en visualiseer jouw vraag of situatie waar je nu voor staat.
Hoe is die huidige situatie nu voor jou? 
Neem de tijd om goed te voelen.
Ga dan op gevoel ergens op de trap staan. 
Dat is jouw huidige situatie; jouw startpunt.
Het kan best zijn dat je helemaal onderaan, 
halverwege of verder naar boven gaat staan. Alles is goed.
Als je daar staat, herhaal je steeds jouw vraag of 
‘het niet weten’.  
Om goed te voelen, kun je even je ogen sluiten. 
Wat doet dit met je? 
Voelt dit goed of juist niet?

 

-         Open je ogen en ga dan eens een stap terug . Of als je helemaal onderaan de trap staat doe je één stap naar achteren. Voel ook hier weer goed. 

 

-         Hoe is het om een stap terug te gaan? Wat voel je hierbij?

 

-         Wat komt in jou op?

 

-         Ga vervolgens weer op je startpunt staan en maak dan een stap vooruit naar boven.
Ook daar blijf je staan en voel je wat er met je gebeurt. 
Hoe is het voor jou om daar te staan? 
Hoe zou het zijn om een stap vooruit te maken? 
Voelt dit wankel of juist bevrijdend?

 

-         Belangrijk is om jouw vraag/ situatie steeds goed te doorvoelen. Als je in het denken schiet, doe dan je ogen dicht en haal diep adem.
 Ga na de oefening rustig zitten, schrijf  je ervaringen op.

 

-         Ga na wat voor jou in deze situatie nu het beste is.
 Het kan zijn dat het nu goed is om op dezelfde plek te blijven. Dat je nu rust en tijd nodig hebt voordat je een volgende stap kunt maken. Je mag dan ven stilstaan.
 Dat is prima.

 

-         Heb je het gevoel dat het tijd is om verder te gaan?
 Maak dan een stap vooruit, dat kan met één trede of meer, wat jij wilt. Doe dat in jouw tempo.

 

-         Soms kan een terug nodig zijn om je meer bewust te worden en om daarna te kunnen kiezen. Ook dat is goed.

Luister naar jouw intuïtie.


Veel succes met deze oefening en laat me weten wat het je heeft opgeleverd.